Friday, November 4, 2016

The Daily Caller: "PolitiFact Used Doctored Clinton Foundation Memo On Its HIV/AIDS Program"

The conservative website The Daily Caller has wound up in a bit of a feud with PolitiFact. The Caller ran an article criticizing the Clinton Foundation. PolitiFact did a fact check of the Caller in response. And the Caller has responded blow for blow.

This one'll leave a mark:
High-ranking officers with the Clinton Foundation gave PolitiFact a doctored version of a 2008 memo lauding its HIV/AIDS program presumably to defend against congressional charges that the charity distributed ‘watered down’ drugs to poor patients on the African continent, according to new information acquired by The Daily Caller News Foundation Investigative Group.

The altered memo went to Politifact Sept. 21, 2016, three days after TheDCNF published a story entitled, “Clinton Foundation AIDS Program Distributed ‘Watered-Down’ Drugs To Third World Countries.” (RELATED: EXCLUSIVE: Clinton Foundation AIDS Program Distributed ‘Watered-Down’ Drugs To Third World Countries)
The Caller also achieved a minor miracle by getting PolitiFact's Aaron Sharockman to respond.
Steps were reportedly taken to verify the authenticity of the Clinton Foundation document, Aaron Sharockman, executive director of PolitiFact, claimed in a statement to TheDCNF.

He told TheDCNF that the memo “was provided to us by the Clinton Foundation in response to our questions,” adding that PolitiFact “verified its authenticity through emails sent and received at that time.”
Read the whole thing here.



Correction/clarification Nov. 6, 2016: "The Daily Caller has wound up a bit of a feud"=>"The Daily Caller has wound up in a bit of a feud"

No comments:

Post a Comment